Hamilelikte Çatlak Oluşumunu Nasıl Önleriz...

 

Hamilelikte çatlak oluşumunu önlemek için;
bugün sizlere kendimde uyguladığım ve sonucundan çok memnun kaldığım bir yöntemi paylaşacağım...

Hamilelik bazı cilt değişikliklerine sebep olabiliyor. Bizleri en fazla tedirgin eden ise ani kilo artışı sebebiyle görüntüsü hafif pembemsi, fazla derin olmayan çöküntüler şeklinde olan
karın, bacak ve göğüs bölgesinde oluşabilecek çatlaklar...

Ne yazık ki oluşan çatlakların bir tedavisi yok. O yüzden oluşmadan önlemini almak lazım.

Ben sizlere uyguladığım 2 yöntemden bahsedeyim;

1. Çatlaklar oluşmadan önce kaşınarak sinyal veriyor. Belli ki o bölge de çatlaklar oluşmaya meyilli....
Kaşınan bölgeyi hiç kaşımamak gerekiyor. Kaşırsanız derinin çatlamsını kolaylaştırmış oluyorsunuz...
Ben çok kaşındığı zaman sadece avuç içimle ovaladım. Hiç kaşımadım...

2. Çatlakların oluşmasını önlemek için cildin nemini korumak lazım.
Bunun için ilk olarak bol su içmek gerekiyor.
ve;
dışardan nemlendirmek gerekiyor.

Benim dışardan nemlendirme yöntemim ise; (en etkili olduğunu düşündüğüm yöntem)
Eşit miktarda Kakao yağı ve Badem yağını karıştırdım. Hergün duştan sonra çatlama ihtimali olan yerlere; özellikle karın bölgeme sürdüm.
İki yağ birleşince değişik bir kokusu oluyor fakat rahatsız edici değil... 
Hatta fısfıslı bir şişeye koymuştum ve önce fıslatıp sonra elimle yediriyordum. Cilt çabucak emiyor...
Hamileliğimde 30 kilo almış olduğumu ve hiç çatlak oluşmadığını düşünürsek gayet etkili bir yöntem...
Hiç çatlağım yok dediğim de inanmıyorlar ama yok. Kilo verdiğinde çıkar çatlaklar dediler; 
35 kilo verdim hala yok...(maşallah diyelim nazar değmesin)
Bu yöntemi bir arkadaşımdan duymuştum ve onun da hiç çatlağı yoktu...

Faydası olup olmayacağını bilmeden kozmetiklere o kadar para vereceğinize
bu doğal yöntemi mutlaka deneyin derim.

Sevgiler...





6 yorum:

  1. hamilelikte önemli sorunlardan biri çok güzel bilgilendirci bir yazı olmuş not ettim.

    Benim daha hamile olmadan bacaklarımda çatlaklarım var nedenini bilemediğim. Gerçi oluşmuş çatlağa faydası olur mu ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tşk ederim...Oluşmuş çatlaklara çözüm olacağını zannetmiyorum.

      Sil
  2. 27 kılo alan bırı olarak karnım coook buyumustu ve cok kasınıyordu komılı bebe yagı suruyordum sureklı ve hıc catlagım olmadı

    YanıtlaSil
  3. Hamilelik çatlaklarının bir de ırsilik durumu var tabi. Anneniz de çatlak yoksa sizde de olmazmış. :)

    YanıtlaSil
  4. ben de bu karışımı duydum ama badem yağının tüylendirdiğini de duyduğum için şuan sadece pregnacare kullanıyorum. Sanırım bu konuda biraz da şansa ihtiyacımız var kimisi hiç bir şey yapmasa da çatlak olmaz kimisi yırtınsa da kurtulamaz :)

    YanıtlaSil
  5. Badem yağı bende herhangi bir tüylenmeye sebep olmadı.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.