Nasıl Zayıfladım... Dukan Diyeti...

Bugün sizlere nasıl zayıfladığımdan bahsedeceğim. Hepimizin dönem dönem fazla kiloları olmuştur mutlaka...
'Su içsem yarıyor' derler ya, işte o tam benim için geçerli... Hayatım boyunca hep yediklerime dikkat etmekle geçti diyebilirim...
Lise yıllarında yemek ye - otur ders çalış .......... dolayı 77 kiloya kadar çıkmıştım... Liseden mezun olduğum da hiç özel birşey yapmadan sadece yediklerime dikkat etmekle (ekmeği, şekeri,yağı,hamurişlerini tamamen kestim) uzunca bir sürede 17 kilo verdim... ve 60 kilo oldum. Zaten ideal kilomda 59-60 arası... ama ben hep kendimi yine de kilolu buluyordum... yazık etmişim o zamanlar kendime... Taki doğumdan sonra 84 kiloları görünce keşke 60 kilo olsam dediğim zaman bunu anladım...
Hamilelik çok başka birşey, çocuğu olanlar beni anlayacaktır.Kendinizi durduramıyorsunuz.Sürekli bir  yeme hissi... Tabi etraftakilerin de ye ye sen 2 canlısın, merak etme emzirirken verirsin teşvikiyle daha körüklenmiş oluyor....
Hiç unutmuyorum; birgün eve akşam yemeğine arkadaşlarımız geldi. Yedik içtik... Masayı topladık ama ben kendimi durduramıyorum yemem lazım... Aldım önüme ekmeği peyniri.......... yiyorum da yiyorum...
Birgün de komşuma kahvaltıya gittim. Komşum da 15 senelik arkadaşım :) Kahvaltı da bir güzel yedik içitk yine... Ama ben doymadım... Ben 10 dk eve gidicem diyip bir bahane uydurdum... Eve geldim birgüzel yarım ekmek tostumu yaptım yedim geri gittim. Utanıyorum da yemeye.... :)
Kadın doğum uzmanı doktorum her gittiğimde kiloların hızla yükseldiğini görünce 'kızım sana hiç dur diyen yok mu?' bile demişti...
Neyse ben hamileliğim boyunca tamı tamına 30 kilo aldım... Şimdi fotoğraflara bakınca inanamıyorum kendime... Doğumdan 1 hafta sonra gördüğüm kilo 84 dü....
Oğlum şimdi 3 yaşında :) İlk 2 sene kendi kendime yaptığım diyetlerle 68 kiloya indim... ama hala fazlayım... Eskiden beğenmediğim 60 kiloyu istiyorum...
68 kiloda iken DUKAN DİYETİ ile tanıştım tesadüfen... Denizliden bir arkadaşım yapmaya başlamış. 1 ayda 5 kilo vermiş... Dukan diyeti ile ilgili açılmış bir facebook sayfasında bunu paylaşıyordu... Bende bunu tesadüfen görünce sordum hemen o da bir güzel anlattı, hemen gittim kitabını aldım baştan sona okudum ve kafama yattı...
Dukan diyetine başlamadan önce bir test var onu yapıyorsunuz. Ne kadar zamanda ne kadar kilo vereceğinizi ve kaç kilo olmanız gerektiğini söylüyor... Benim olmam gereken kilo 60 dı... Ama ben 57 olmayı hedeflemiştim...
4 ocakta başladım dukan diyetine... Böyle kolay olacağını hiç tahmin etmemiştim. Bakıyorsun takır takır gidiyor kilolar daha da gaza geliyorsun..
ama mutlaka kitabı okumalısınız,çünkü tamamen ömrünüz boyunca beslenme alışkanlığınız değişiyor. Ne yediğimiz zaman ne olur, Hangi besin ne içerir falan filan adam emek vermiş yazmış işte... Bizim Türk diyetisyenlerde sürekli eleşrme içerisinde... Neymiş zararlıymış... Ben o kadar kiloyla yaşarken çok mu sağlıklıydım? Şu sabah  1 dilim ekmek, kibrit kutusu kadar peynir olayı bana göre hiç değil zaten...

Şimdi burada kitaptan birkaç bölüm yazıp kafa karıştırmak istemiyorum... Unutmayın en iyi bilgiyi kitaptan alabilirsiniz. Kulaktan dolma bilgilerle bu diyete başlamayın. sonra yararından çok zararını görürsünüz... Sadece 4 aşamadan oluşan bu diyetin evrelerini yazmak istiyorum...

İlk iki aşama istenmeyen kilolardan kurtulmanızı, diğer ikisiyse ulaştığınız kiloyu yaşam boyu koruyabilmenizi sağlar...

1. Aşama - ATAK

Protein bakımından zengin 72 yiyeceği 2-7 gün boyunca, istediğiniz kadar yiyin...

2. Aşama - SEYİR

28 çeşit sebzeyi ekleyerek, protein bakımından zengin yiyecekleri yemeye devam edin...

3. Aşama - GÜÇLENDİRME 

Meyve,ekmek,peynir ve nişastalı yiyecekleri de programınıza ekleyin. Haftada 2 öğünde de kendinizi ödüllendirin. Verilen her kilo için 10 gün hesabıyla, bu aşamanın süresini kendiniz belirleyin...

4. Aşama - KORUMA

Aralarında 'Protein Perşembeleri' nin de olduğu, 3 basit kuralı izleyin...
Yeniden kilo alma endişesi olmadan istediğinizi yiyin...

Ben 4 ay gibi bir süre de 14 kilo verdim ve şu an 54 kiloyum... Hedefimin çok çok altı ve çok mutluyum... Diyet boyunca bütün testlerimi yaptırdım, bütün değerlerim notmal çok şükür :)

Bir motivasyon fotoğrafı da gelsin bakalım...

Önce fotoğrafı 68 kilo halim... doğumdan sonraki 84 kilo halimi koymuyorum :)





Dukan diyetine başlamak istiyorsanız yine yine yine söylüyorum kitabı okuyun... Yalan yanlış bilgilerle diyete başlamayın... Burada kitabın reklamını yapmıyorum kesinlikle... sadece en doğru bilgiyi kitaptan alabileceğiniz için konu sağlığımız olunca o yüzden okuyun diyorum...

Eğer sormak istedikleriniz olursa yorum bırakın seve seve cevaplarım...

Sevgiler <fatoş>

41 yorum:

  1. aman tanrım muthıs olmussun tas gibi ve cocuklu bır hanımdan zıyade bır genc kız gıbı duruyorsun muthıs tebrıkler!

    YanıtlaSil
  2. Merhaba bende bu yazınızı okuduktan sonra kitabı alıp kesinlikle yapıcam. Bu arada çok güzel görünüyorsunuz...

    YanıtlaSil
  3. bende 1 hafta önce diyetisyene gittim ve diyete başladım şeker hastasıyım 1haftada 2 kilo verdim=)) ayrıca yazınızda beni motive etti teşekkürler=))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim. devamını dilerim... sevgiler...

      Sil
  4. ben 87kiloyum dukan diyeti kitabini aldim ama calistigim icin tarifleri uygulayamiyorum bide.cabuk pes ediyorum napicam bilmiyorum cocuktan once 59kiloydum simdi 65kiloya bile raziyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer gerçekten inanırsanız başaramayacağınız birşey yok yılmayın pes etmeyin. Bende Fatoş gibi dukan diyeti yaptım 6 ayda 14 kilo verdim. Bende başlarda, çalışıyorum ben yapamam! falan diyordum ama azim hırs ve inancım sayesinde 14 kilo verdim. İş yerimle evimin arası 2 saatlik mesafede ve ben hergün elimde sefer tası gibi saklama kaplarımla dolaştım. İnandım başardım. Diyeceğim o ki sakın yapamam ben demeyin inat edin. Başarabileceğinize eminim.
      Sevgiler.... Ayça.

      Sil
  5. merabalar bende bugun dukan a basladım ,kıtabını okudum ama kac kılo olmam gerektıgı konusunda fıkrım yok testı nerde yapabılırım acaba? 168 boy ,69 kılo,25 yasındayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, umarım istediğiniz kilonuza kavuşursunuz.
      http://www.dukandiet.co.uk/ sitesinden testinizi yapabilirsiniz.

      Sil
  6. Öncelikle tebrikler harika zayiflamissin. ...bende dukanin kitabini alarak 1 ayda 10 kilo verdim sonra spora yazildim hala kilo veriyorum hedefim 60 olmak insallah:) bende 2 cocuk annesiyim 92 den.79 a indim devam durmak yok dahw 26 yasindayim ve sisman olarak kalmak istemiyorum yola devam.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrik ederim :) İnşallah hedefinize de ulaşırsınız.

      Sil
  7. Merhaba, çok güzel zayıflamışsın tebrik ederim, bende ketojenik diyet yapıyorum bana daha sağlıklı gibi geldi.Siz dukan diyeti yaparken sağlık sorunları yaşadınız mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba teşekkür ederim. Dukan diyetini uygulamadan önce de olan yüksek kolestrol problemim vardı. Diyet sırasında sürekli genel tahlil yaptırdım, bir dönem yine yüksek çıktı ilaç kullandım. Onun dışında hiç bir sağlık sorunu yaşamadım.

      Sil
  8. merhaba,ben bugun başladım ama pek bır fıkrımde yok açıkçası,bu atak donemı kac gun yapılmalı ve proteın yıyeceklerınden bana bıraz alternatıf ama kolay yıyecekler onerebılırmısınız,bırde 2.donemde kac gun proteın kac gun sebze haftada, kısaca yazabılırsneız sevınırım benım 7 kılo vermem lazım.sımdıden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, öncelikle kitabı okumanızı tavsiye ederim kulaktan dolma bilgilerle yapılıcak bir diyet değil. Kaç gün atak, kaç gün seyir, kaç gün güçlendirme yapmanız gerektiğini de http://www.dukandiet.co.uk/ sitesindeki testi yaparak öğrenebilirsiniz. Ben kilonuzu, boyunuzu, yapısal özelliklerinizi bilmediğim için yanlış yönlendirmiş olurum. Şimdiden başarılar...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba. Öncelikle bilgilendirmeniz için teşekkürler. Bir sorum olacak.Benim yumurtaya karşı alerjim var. Hemen hemen her sabah menüde yumurta var sanıyorum. Yumurtaya muadil bir besin var mıdır? Araştırdım fakat sonuca ulaşamadım. Muadil bir besin bulursam ben de başlayacağım.

    YanıtlaSil
  11. yumurta yemeniz şart değil, yani yumurta yenmesi zorunlu bir besin değil... kahvaltıyı peynir, süt, yoğurt gibi proteinlerle destekleyebilirsin...

    YanıtlaSil
  12. İAANMIYORUMMMMM


    BANA ULASIRMISNIZ
    bircanim_tb@hotmail.com


    meal bekliyorummmmm

    YanıtlaSil
  13. tebrik ederim oncelikle sizi bir sorum olacak.bu diyeti yaparken light yogurt kullanmak zorundamiyiz yoksa ewde kendimizin yaptigi yogurdu yememizin sakincasi var mi

    YanıtlaSil
  14. Ben bisey sormak istiyorum size.Ben suan 56 kiloyum ama tekrar eski halime yani 47 48 en fazlaaa 50 kiloya inmek istiyorum ama dukan testi yapinca ideal kilomun 52.70 oldugunu söyluyor.atak seyir evreleride bu 3,3,5 kiloyu vermeye göre bu yüzdende.ingilizceden anladigim kadariyla 2 ay yaparsam istedigim kiloya ulasabilecegim gibi biseyler söyluyor.benim atak ve seyir toplam 27 gün sürüyor dukan teste göre ve 52.70 e dusmus olucam geri kalan kilolarimi nasil vericem o zaman?güclendirme evresine mi gecicem seyir evresini falan mi uzaticam bunu anlamadim? Uzun yazdim biraz ama bi kac güne baslamak istiyorum.:)

    YanıtlaSil
  15. Ya benim 23 gun oldu atakla birlikte 1-2 kilo ancak verebildim,basta sizde de oldu mu acaba? :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atak donemi icin mutlaka 1.5 litre su olmazsa olmaz.1.5 corba kasigi yilaf kepegi tuketmelisin.max 2 yumurta.geri kalani yogurt sut tavuk et balikla tamamla sinirsiz bi sekilde diledigin saatte yiyebilirsin.uygulamada yanlislik olabilir senin

      Sil
  16. Merhaba, ben yukarıdaki siteden yulaf kepeği aldım acaba orjinalmı sonradan kuşkulandım ve hala kullanmadım. Yulaf kepeğinin orjinal olmayanı var mı? Yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. Tebrikler başarınızdan dolayı:) sizden ricam 1 günlük örnek menü yazabilirmisiniz teşekkürler şimdiden ..

    YanıtlaSil
  18. BENDE UZUN ZAMANDIR DUKAN DİYETİNE BAŞLAMAK İSTEYEN FAKAT BİR TÜRLÜ ADIM ATMAYANLARDANIM

    YanıtlaSil
  19. ayy inanmıyorum benim kitabım yarın gelecek tel sorum şu çok mu egzersiZ Yapacaz

    YanıtlaSil
  20. öncelikle tebrikler kardeşim bende zayıflamak istiyorum 2 çocuk annesiyim bi kızım bitanede oğlum var 2side sezeryanlı boyum 1.65 kilom 85 hedefim ise 55 diyetisyenede gittim ama olmadı bence bu kafada bitecek bi olay şuan başladım 1 hftadr kahvaltı dışında ekmek yememeye dikkat ediyorum sadece kahvaltıda 1 dlm tam buğğday ekmeği yiyorum onun dışında bazen ara öğünde 1 dlm yiyorum yani günde 3 dlim tam buğday ekmeğini geçmiyorum yemeklerimide oldukça azalttım eşime söledim kaçkere kitabı al die oda hafta içi işte hafta sonuda kitapçılar kapalı olur die pek önemsemedi bende bu dukan diyetiyle zayıflamak istiyorum inş. sağlıklı bi şekilde

    YanıtlaSil
  21. merhaba bende 4 gün önce başladım dukan diyetine kitabı okudum 4 gün atak yaptım 60 kiloyla başladım bugün tartıldım 57.8 çok mutluyum yarın seyir dönemine geçiçem bakalım ne olucak.


    YanıtlaSil
  22. Merhabalar ben diyetisyenle 7 ayda 20 kilo verdim. Ancak altı ay içerisinde 5 kilosunu geri aldım. o fazlalaıkları atabilmek için dukan diyetine 08 Ekim 2013 tarihinde 75,5 ile atak evresiile başladım. bugün 3.günüm. Ve şimdiden 1,8 kg verdim. Kitabı da aldım okudum. İnşallah başarırım.

    YanıtlaSil
  23. bn suan 90 kıloyum cok mutsuzum cok dıyet yaptım ama hmn bozdum 20 yasındayım bnde dusundm dukn dıyetı yapmayı ama bıse olur dye fazgctım herkez bıseylersyluyo npmalıyım blmıyorm

    YanıtlaSil
  24. arkadaşlar ben diyetisyene gidiyorum ve ilk hafta 3 kilo verdim ikinci hafta ise 1 kilo hızlı verilen kiloları çabuk geri alırsınız bu yüzden kilo verirken sabırlı olun ben diyetisyene100 kiloydum ve kendi cabalarimla sadece spor yaparak 90 kilo oldum 2 ay içinde havalarin sogumasiyla sporuda bırakınca tekrardan 4 kiloyu geri aldım zaman içinde diyetisyene yeni başladım 93 kilo ile suan 89 kiloyum kendinizi asla aç birakmayin sık ama azar azar yerseniz kilolarinuzdan kurtulursunuz kesinlikle kilo vermeden plates yapmayın vücudunuz kilo kaybetmez aksine kiloluyken kas yaparsınız buda daha iri gozukmenize neden olur umarım hepimiz zayiflariz sevgilerle ( esen)

    YanıtlaSil
  25. Merhaba bloguna tesadufen rastladim ben daha once kulaktan dolma dukan bilgimle 10 kg verdim sonrasinda bi kac ayda geri aldim tekrar kitabi alarak basliyorum beni motive ettin tesekkurler

    YanıtlaSil
  26. arkadaşlar ben diyetisyene gidiyorum ve ilk hafta 3 kilo verdim ikinci hafta ise 1 kilo hızlı verilen kiloları çabuk geri alırsınız bu yüzden kilo verirken sabırlı olun ben diyetisyene100 kiloydum ve kendi cabalarimla sadece spor yaparak 90 kilo oldum 2 ay içinde havalarin sogumasiyla sporuda bırakınca tekrardan 4 kiloyu geri aldım zaman içinde diyetisyene yeni başladım 93 kilo ile suan 89 kiloyum kendinizi asla aç birakmayin sık ama azar azar yerseniz kilolarinuzdan kurtulursunuz kesinlikle kilo vermeden plates yapmayın vücudunuz kilo kaybetmez aksine kiloluyken kas yaparsınız buda daha iri gozukmenize neden olur umarım hepimiz zayiflariz sevgilerle ( esen)
    Yanıtla

    YanıtlaSil
  27. 24. günüm bitecek :( 67 kiloyum ama hala 2 kilodan fazla gitmedi bu dukanda. cok moralim bozuldu motivem artacagına azalıyor bi yerde yanlıs da yapmıyorum ama sanırım metabolizmam cok yavas :(

    YanıtlaSil
  28. Selammün aleyküm canik.
    Iki bas sarimsak soy. kavanoza yerlestir. limon sik kavanozu dolduracisiya kadar ve doldur.
    kavanozu vakum ile hava almayacak kadar doldur . aci da az bir sey atabilirsin kavanoza.
    kavanozu iki hafta kapali tut üc haftata olur. sonra ac ve gimdiyi gimdiyi günden güne tüket.
    bu esnada yürüyüs yap 1 saat günde yarim saat de olur.sekeri kes kahvaltidan kahve icebilirsin.

    bu tursu olur kavanozdaki. damarlarin genislemesini saglar genis damardan daha iyi metabolizman calisir kalp sikmazligi gecer gider; kan dolasimi güclenir. kanin kuvvetlenir verimin artar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben zayıfladım artık. :) yine de tavsiyen için teşekkür ederim...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.