FAS ARGAN YAĞI

Merhaba...
Bugün eşimin yurtdışı seyehatinde Fas'tan getirdiğini argan yağını paylaşacağım.
Malum argan ağacı Fas' ta yetişen bir ağaç...
İnsanlar çok eski tarihlerden beri bu ağacın tohumlarından elde edilen yağı çıkarmakta ve gerek yemeklerde gerekse de yüz ve saç bakımı için kullanmaktalarmış...
Bizim argan yağıyla tanışmamız çok yeni aslında. İlk duyduğumuzda böyle bir yağmı varmış dedik hepimiz.
Argan Yağı okuduğum kadarıyla yüksek oranda E vitamini içermekteymiş...




Argan Yağının Cilt İçin Faydaları :
1- Kırışıklıkları azaltarak cildinizin sıklaşmasını sağlar.
2- Sivilce tedavisinde oldukça etkilidir.
3- Cildinizin yumuşamasına yardımcı olur.
4-Güneş(UHV zararlı ışınları), sigara, stres, çevre kirliliğinin olumsuz etkilerini ortadan kaldırarak hücrelerin yenilenmesini sağlayarak cildinizi canlandırır.
5- Ciltteki tahriş ve iltihaplanmayı azaltabilir.                 
6- Göz altı kırışıklıklarında etkilidir.
7- Hamilelik çatlaklarının önenmesinde faydalıdır.
8- Hem kuru hem de yağlı ciltler için kullanıma uygundur.
Argan Yağının Saç İçin Faydaları
1- Yıpranmış ve donuklaşmış saçlarda parlaklık sağlar.
2- Saç kırıklarının oluşmasını önler.
3- Saçları besler.
Argan Yağının Tırnak İçin Faydaları
1- Kırılgan tırnak yapısını güçlendirir.
................................................................
Elimde ki argan yağı oldukça büyük bir şişede. Üzerinde yazmıyor ama en az 500 ml olması lazım.

Saf zeytinyağından da koyu bir kıvamı var...
Yasemin kokulu... Çok güzel kokuyor...
İlk defa saçlarım için kullandım. Saç diplerime yedirip uçlara taradım. Strec le sarıp 1 saat beklettim.
Sonuçtan çok memnun kaldım. Saçlarım yumuşacık oldu ve mis gibi yasemin koktu.
O kadar çok sevdim ki duştan sonra vücut nemlendiricisi olarak,
gece yatarken ellerime sürüyorum.
Yüzüm için şu an tedavi gördüğüm için kullanamadım ama tedavim bitince yüzümde de deneyeceğim.
Fiyatı Türk lirası olarak 60 tl ye geliyor.
Sizde saf argan yağı bulabilirseniz kesinlikle tavsiye ediyorum.




7 yorum:

  1. gerçekten faydaları çok olan bir yağ ama ne yazık ki ülkemizde satılanların çoğu sahteymiş. bu yüzden hiç almaya yeltenmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef ülkemizde satılanların çoğu sahte veya karışıkmış.

      Sil
    2. Merhabalar arkadaşlar ARGAN yagı Fas ta yetişiyor vede meyvesi oluştuğunda ağacı nler dalına keçiler cikiyor ve meyveyi patlatıyorlar sonradan meyvenin cekirdeyi ARGAN yagı oluşmaya başlıyor YÜCE RABBİMİN BIR MUCIZESI BU evet Türkiye'de bulması gayet zor ben baya aradım buldum sonunda inaninki ARGAN diye aldığınız yağların cogu sahte veya cogaltılmiştir hakikisi bal kıvamında vede cok guzel bir kokusu var arkadaşlar gercekten saçlar icin onnumara besleyici vede mütiş bir parlaklık verıyorumda

      Sil
  2. ben aldım azıcık bir şişe saf diyorlar ama kokusu yok hafif bir keskinliği var sadece güvendiğim bir yer olduğundan saftır diye düşünüyorum.. bu argan işinde kafam çok karışık orjinalini nasıl anlarım bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Orjinali anlamak sanırım biraz zor. Belki de fiyatıyla doğru orantılı olabilir. Fas' ta bile ucuz değilmiş. Çünkü yapılışı çok zahmetli bir yağmış...

    YanıtlaSil
  4. ben de yüzüme kullanıyorum nemlendirici olarak, çok memnunum

    YanıtlaSil
  5. arkadasim getiriyor fastan ondan aliyorum.kokusu var ama hemen ucuyor.cilt hemen emiyor ve fark inanilmaz hissediliyor

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.